reklama

Keď si kamošky pomáhajú

Vesna, moja najlepšia kamoška, sa ocitla v situácii, ktorou si raz prejde takmer každý pozemšťan. A zatiaľ čo ona prežíva osobné zemetrasenie, vo mne sa prebudil nový druh lásky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Poznám sa s ňou osem rokov. Keď som sa nasťahovala do Srbska, ona bola iniciátorkou, aby sme sa kamarátili. Pozývala ma k nim na kávu, večeru, do divadla, bola komunikatívnejšia než ja a keď som po hodinovej návšteve chcela odísť, ledva ma pustila: „Kam sa ponáhľaš tak skoro? Veď ešte poseď...“. Chcela mi dať pocítiť, že v tom cudzom svete sa mám na koho obrátiť hoci aj o polnoci. A tak si ma získavala, aj keď som spočiatku mala z našich stretnutí stres, pretože srbsky melie veľmi rýchlo a hltá pritom koncovky. Stala sa mojou najlepšou kamoškou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže som introvert, radšej píšem než rozprávam. A radšej počúvam. A asi som radšej taká šedá myš. Neviem hocikoho len tak objať a stane sa, že ak mám byť zoči voči niekomu úprimná, cítim sa pri tom nepríjemne, ako nahá, na zvracanie. A aj keď sme si boli s Vesnou veľmi blízke, z mojej strany tam bola určite hranica – preto by som jej o polnoci asi nikdy nezavolala.

V posledných mesiacoch sa Vesna zmenila. Uzatvorila sa do seba, mala na mňa menej času a na smsky mi odpovedala krátko, vecne. Keď sa však podarilo a zalievala mi u nich v kuchyni kávu, o všetkom mi hovorila – o chorej mame, cestovaní, nemocniciach, vyšetreniach, operácii. O smutnom otcovi. O beznádeji. So záujmom a pochopením som ju počúvala.. a nič viac som nevedela urobiť. Cítila som, že náš vzťah pomaličky chladne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V jedno piatkové ráno mi volal spoločný známy. Oznámil mi, že Vesnina mama náhle zomrela. Na jednej strane – no čo, taký je život. Umiera sa dennodenne. A človek sa s tým nakoniec zmieri, že už tu nemá rodičov. Na druhej strane – bože, aká to musí byť rana, keď sa v sekunde všetko zmení a už nikdy nebudeš vidieť maminu tvár, nikdy jej nebudeš môcť zavolať a všetko, čo jej patrilo, ostáva teraz tebe. Vesna je jedináčik.

Nedokázala som jej zavolať a povedať... čo? Ako sa máš? Ako sa cítiš, zlatko? Je to hrozné? Úprimnú sústrasť? Všetko aj tak viem. Má sa otrasne, je jej na hovno, áno, je to hrozné, strašné. A šialene to bolí. Tak som jej zase len napísala sms, z jadra srdca a slzy mi pri tom tiekli lícami. V mysli som videla zlomenú priateľku, v kŕči utrpenia, smútkom zoslabnutú – a viem, že potrebuje byť silná. Cestovala som na pohreb 100 kilometrov. Zlý hlas vo mne sa mi vysmieval, či idem robiť divadielko, ach, pozri, ja som prišla, stojím tu pri tebe. Ten pokojnejší hlas sa len smutne usmial a presvedčil ma, že prejavom priateľstva je aj pohľad, ticho a úcta. A tak ma cestou v aute napadlo, aké je to márnenie času, keď sa hocikedy hnevám, kričím, ohováram, vyvyšujem. A že je také dôležité snažiť sa byť dobrým, čistým človekom... K Vesne som naraz začala cítiť čosi viac. Takú zvláštnu, silnú Lásku, ktorá šmahom zrútila moju dlhoročnú hranicu. Keď sme sa stretli, padli sme si do objatia a tuho, dlho som ju v tichu stískala. Plakala mi na rameme ako dieťatko, ktoré sa práve stratilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Od tohto dňa je náš vzťah silnejší. Cítim sa krajšie, lebo som v sebe dokázala zbúrať zábrany. Aj keď Vesne neviem pomôcť a svoju bolesť musí prekonať sama, dokázala som ju chytiť za ruku a pošepkať, že kedykoľvek bude chcieť, môže mi zavolať hoci aj o polnoci a ja určite prídem.

Mária Vrška

Mária Vrška

Bloger 
  • Počet článkov:  99
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Čím zrelšia, tým krajšia. Od r. 2007 žijem v Srbsku, pracujem pre lokálnu RTV Stará Pazova v slovenskej redakcii. Vyšli mi 4 knihy pre deti, prispievam do viacerých vojvodinských časopisov a pozitívnu životnú energiu mi okamžite dodá Dubioza Kolektiv z Bosny. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu