reklama

Ranná káva s neznámou Helenkou

Sedela som pred monitorom a myšou klikala na nezmysly. Sama, v tichej izbe, znudená a skľúčená, pretože sa mi v mojom novom srbskom domove zatiaľ nepodarilo nájsť zamestnávateľa, ktorý by vo mne videl môj nádherný potenciál. Napadlo ma naťukať ešte www Luxu, snáď budú mať v archíve čosi zaujímavé. A veruže mali... objavila som reláciu Ranná káva. A odvtedy som vyhľadávala všetky časti, ktoré moderovala Helenka s krásnym cinkotavým smiechom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tú ženskú som osobne nikdy nevidela, aj keď Lux sídli päť metrov od miesta, kde som dlho žila. Jej hlas z počítača ma však hypnotizoval. Cítila som, že v nej koluje moja krvná skupina a želala som si, aby mi bola sestrou alebo aspoň kamarátkou. Sama pred sebou som známa tým, že nemám problém napísať ani prezidentovi. Nuž mail s pochvalou na jej relácie letel do Bratislavy. A Bratislava sa ozvala...Všetko sa to udialo pred štyrmi rokmi. Spoznávali sme sa jemne a pomaly cez listy v obálkach, či občasné drobné darčeky. Obe sme sa vedeli tešiť z rovnakých vecí – z farebného papiera, kvietkov, lesku na pery či pera na písanie, z náušníc, šálu, vrecúška čaju. Písala som jej o mojich dvoch tehotenstvách, o Srbsku a krásnych hlboko-srdcových spomienkach na Bratislavu. Počas prebdených nocí, keď som každé tri hodiny kojila syna, automaticky som otvárala počítač a púšťala si jej relácie. A ona mi na oplátku písala o práci, viere a keď sa vydávala, samozrejme o pripravovanej svadbe. Pamätám si na môj prvý internetový nákup, bola to gratulačná kytica k sobášu formou donáškovej služby. 40 eur za kvety, ktoré zvädnú, pre ženu, ktorú som v živote nevidela. Taká blízka mi je asi z minulého života...Pred nedávnom som bola na Slovensku na dlhšej návšteve u rodičov. Helenka o tom vedela. Konštelácia hviezd naznačovala, že sa konečne uvidíme tvárou v tvár. Malo to byť v piatok o druhej, na námestí. No nestalo sa. Helenka si deň predtým zlomila nohu a z fanfárového stretnutia nič nebolo. Ostali sme naďalej pri mailoch.I jednog dana se je sve promenilo. Prišiel mail, ktorý znamenal mašľu na darčeku a výtrysk radosti. Neverila som, kým jej v profile na fb nesvietilo jasné „Beo-Beo-Beograd.“ Helenka totiž v práci vyhrala konkurz a vyslali ju do hlavného mesta Srbska, aby tu rok učila ľudkov slovenčinu. Belehrad, 40 km od môjho domu. To si píšte, že som ju na autobusovej stanici poriadne vystískala, že som jej čo najkrajšie pripravila hosťovskú izbu, že sme sa spolu aj s mojou rodinou vybrali na potulky legendárnym trabantom, hľadali vo vinici posledné strapce hrozna, ochutnali rakiju i pohľad na Dunaj, čo spája naše mestá... A čaro má nepochybne aj každá spoločná ranná káva, tentoraz live, v priamom prenose.

Mária Vrška

Mária Vrška

Bloger 
  • Počet článkov:  99
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Čím zrelšia, tým krajšia. Od r. 2007 žijem v Srbsku, pracujem pre lokálnu RTV Stará Pazova v slovenskej redakcii. Vyšli mi 4 knihy pre deti, prispievam do viacerých vojvodinských časopisov a pozitívnu životnú energiu mi okamžite dodá Dubioza Kolektiv z Bosny. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu