reklama

Triedenie odpadu

Na kuchynskej linke mám pero a papier. Keď mi praská hlava od neporiadku v myšlienkach, zvyknem si napísať zoznam dôležitých vecí aj prkotín, ktoré mám urobiť. Tento akt ma upokojuje a prináša mi úľavu, viac istoty a čistoty vo vnútornom chaose. V chaose, ktorý pod vplyvom mnohých drobných povinností a prác môže mať aj nepracujúca matka dvoch drobizgov, vo veľkom dome, so psom v záhrade.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Pondelok bol hustý. Hneď ráno ma chytala nervozita, nevedela som, čo skôr. S kávou v ruke som začala očistu perom. Triedenie myšlienok, programová spoveď. Tak čo skôr? Matrika. Mlieko, chlieb. Umyť dlaždice. Polica v kuchyni. Pes. Volať Vesne. Variť. Živý plot. Zaplatiť škôlku. Vlasy. Terasa. Dokončiť darček. Stojan. Zumba. Poliať kvety... a tak počas dňa v pokluse odškrtávam, pripisujem, odpíjam si z kávy a to všetko popri mojej hlavnej náplni, ktorou je úloha matky. „Mamííí, pozri čo mám. Mamííí, aha, ako traktor zaparkoval. Mamííí, chcem vodu. Mamííí, tu je mucha. Mamííí, mamííí...", nervy mi vibrujú, ale ticho miešam cibuľu v hrnci. Otvorím skrinku, natiahnem ruku a ... do kelu. Beriem pero a pripíšem „ryža".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každý máme celý svoj život v hlave. V mozgu. Lebo tam sa robia rozhodnutia. A tá hlava občas aj bolí, keď v nej nosím toľko odpadu - záležitostí, ktoré v podstate nie sú dôležité, no ja im dôležitosť pripisujem. Nemám rada prach v policiach, po daždi psie odtlačky na terase, obrus nakrivo, keď návšteva mešká, rozhádzané šaty ani dosku hore. Ako si však mám dennodenne každý detail upravovať tak, aby som bola spokojná? Jednoducho! Stačí zmeniť myšlienku. Meniť seba. Vyhadzovať odpad z hlavy. Také jednoduché to zas až nie je, keď som sa to doteraz nenaučila. A tak som vďačná za každé ráno, za každú možnosť skúsiť žiť lepšie. Krajšie. Bez hrbenia sa pod návalom smradu vlastných negatívnych myšlienok, ktoré človeka stiahnu, zviažu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tento rok ani nevnímam, že pri bránke zvoní Veľká noc. Podstata tohto sviatku bola pre mňa kedysi dôležitá. A teraz sa len nervujem, že máme chodbu plnú bordelu a prachu, že zase musím variť a večer asi nestihnem tréning. Moje bunky musia byť už fakt unavené z toľkého negativizmu. Nuž, mala by som sa zaradiť medzi vás - jarných upratovačov či veľkonočných spovedačov... a mala by som konečne spomaliť, naučiť sa efektívne triediť vnútorný odpad a nakoniec aj vyhodiť zoznamy z kuchynskej linky.

Mária Vrška

Mária Vrška

Bloger 
  • Počet článkov:  99
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Čím zrelšia, tým krajšia. Od r. 2007 žijem v Srbsku, pracujem pre lokálnu RTV Stará Pazova v slovenskej redakcii. Vyšli mi 4 knihy pre deti, prispievam do viacerých vojvodinských časopisov a pozitívnu životnú energiu mi okamžite dodá Dubioza Kolektiv z Bosny. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu